Blog

Az első „Életmentő Gombnyomás”

Első segélyhívó rendszerünket mintegy tíz éve hoztuk létre egy lokális vagyonvédelmi távfelügyelet működési területén. Átadás után fél évvel garanciális ellenőrzéseket és méréseket végeztünk az egyik kistelepülésen. Furcsa volt, hogy idős emberek vártak minket kora reggel óta. Először arra gondoltam, hogy nem igazán tetszik nekik a kialakított rendszer és valami kemény kritikával fognak illetni minket. De meglepetésemre igen kedvesek voltak velünk, szinte mindenki hívott, hogy látogassuk meg őket, sőt, némelyikük még kisebb ajándékokat is hozott nekünk. Nem értettem, hogy miért. Azután a települési Önkormányzat tisztviselője elmondta, hogy néhány héttel ezelőtt Józsi bácsi rosszul lett az udvaron, elesett, de szerencsére a nyakában lógott a segélykérő gomb, azt még meg tudta nyomni, mielőtt elveszítette az eszméletét. A kiérkező szakszemélyzet intézkedett a mentőszállításról, így időben kórházba tudták vinni, de mint utólag kiderült, az élete csak néhány percen múlott.

Ezért vártak olyan sokan minket, hogy megköszönjék a rendszert, ami végső soron őket szolgálja.

Az árvíz

Egy másik alkalommal az ország egy egyébként is nehezen megközelíthető területén a hatalmas esőzések után komoly belvizek alakultak ki. Ebbe az is belejátszott, hogy az itt folyó építkezések miatt a vízelvezetéssel sem törődtek. Ennek következménye volt, hogy több településen is komoly belvíz alakult ki. Az embereket csónakokkal próbálták menteni, de időközben az oszlopkidőlések miatt az áramellátás is szünetelt, valamint a mobil szolgáltatás is leállt.

Egyetlen rendszer működött csak, ez pedig a segélyhívó volt, mivel ezekben az akkumulátorok továbbra is biztosították az áramot. Csak ezekkel a készülékekkel lehetett jelzéseket küldeni a diszpécsereknek, hogy hol a legégetőbb a segítség az egyre magasabban tetőző vízszint miatt.

Ez egy másfajta életmentés volt.

A fagy és a jég

Néhány éve hatalmas mennyiségű ónos eső esett, fák és villanyoszlopok dőltek ki a keletkező jég súlya alatt. Nem volt lehetőség semmilyen kommunikációs szolgáltatásra, de a segélyhívó rendszer itt is biztonságot garantált, volt olyan család, akit a beérkezett jelzés alapján szabadítottak ki szorult helyzetéből.